BMW продемонструвала електричний кросовер нового сімейства Neue Klasse

Презентацію електромобілів нового покоління BMW розпочав восени минулого року концептом седана Vision Neue Klasse. Героєм нинішньої прем’єри став кросовер нового електричного сімейства – Vision Neue Klasse X.

Вперше назву «Neue Klasse» («новий клас») баварська марка застосувала початку 1960-х років. Його одержала лінійка нових спортивних седанів великого класу. Тоді поява сімейства BMW 02 врятувала компанію від зникнення.

Сьогодні існуванню компанії нічого не загрожує, але активний розвиток світового автопрому потребує стрімких рішень. BMW вже багато років експериментує з електромобілями та гібридами. Нова лінійка «Neue Klasse» – це переосмислення бачення автомобіля BMW. Зі слів голови правління BMW AG Олівера Зіпсе, Neue Klasse – це набагато більше, ніж просто автомобіль чи конкретна концепція, це нове визначення бренду BMW.

Як кажуть у компанії, платформа Neue Klasse позбавиться традиційного електронного блоку управління (ЕБУ). Його замінять «супермізки» – «високопродуктивні комп’ютери, що ефективно працюють разом над тим, що досі оброблялося окремо». Кожен «супермозок» матиме у 10 разів більшу обчислювальну потужність, ніж звичайний ЕБУ. Це дозволить одному «супермозку» контролювати всі аспекти динаміки руху, від передачі крутного моменту до керування тягою, підвіскою та їздовими режимами. Другий керуватиме всіма аспектами автоматичного водіння, від рульового керування та гальмування до датчиків та GPS-навігації.

BMW обіцяє, що окрім обчислювальної потужності використання «супермозку» дозволить спростити архітектуру та зменьшити розмір і вагу необхідного обладнання. А це краща динаміка, точність, ефективність та ще більше задоволення від водіння.

В електромобілях Neue Klasse використовуватиметься нова версія силової установки eDrive шостого покоління та нові літій-іонні акумулятори з круглими комірками. Щільність зберігання енергії у них 20% більша, ніж у нинішніх призматичних. 800-вольтова архітектура забезпечить швидкісну зарядку батареї: на 300 км за 10 хвилин.

Показники потужності та продуктивності Vision Neue Klasse X не озвучуються. Обмежилися демонстрацією дизайну майбутнього кросовера. Загалом силуєт концепту добре знайомий шанувальникам BMW, але кабіна у нього повністю прозора. У тому числі за рахунок вузьких стійок, великого лобового скла та панорамного даху. Від актуальних моделей BMW концепт відрізняється витягнутими по вертикалі вузькими фірмовими ніздрями з подвійними рамками.

Мінімалістично оформлений салон обіцяє новий рівень інтеграції. За керування функціями автомобіля відповідатиме сенсорний дисплей або елементи кермі. Другий повнорозмінний дисплей біля основи лобового скла інформуватиме водія про швидкість, заряд батареї та інші параметри, які раніше виводилися на панель приладів. Також у розпорядженні водія опиниться проєкційний екран. Декілька фізичних кнопок збереглися лише на центральній консолі.

Інтер’єр обох концептів оздоблений текстилем Verdana, який, як стверджується, виготовлений з рослинних та мінеральних компонентів. Литі елементи салону виготовлені з переробленого «морського» пластику.

Як стверджується, серійна версія Vision Neue Klasse X виглядатиме практично так само, як і концепт. Єдине – в салоні може з’явитися більше фізичних елементів керування. Запустити виробництво першого кросовера Neue Klasse компанія обіцяє у 2025 році.

[embedded content]

Adblock test