Дефіцит відміняється? В Україну їде бензин з Німетчини та LP

Дефіцит відміняється? В Україну їде бензин з Німетчини та LP

Сообщение news-maker » 21 апр 2022, 17:50

This is a blog post. To read the original post, please click here »

Изображение


Дефіцит пального знову посилився, а ціни попри держрегулювання йдуть вгору. Що відбувається на ринку нафтопродуктів розповів директор Консалтингової групи А-95, експерт із енергетики Сергій Куюн.


«Дефіцит триває. З одного боку, черг на заправки немає, хоча з іншого - багато станцій по всій країні простоює, а працюючі станції не мають всього асортименту та відпускають лише по 20 л. Останнім часом спостерігаю введення обмежень й для комерційних клієнтів. Єдині недоторкані та повністю забезпечені - силовики та муніципалітети. Чому зберігається нестача?», - пише експерт.



Перша причина, на його думку, криється у знищенні окупантами єдиного діючого в Україні Кременчуцького НПЗ.


«У березні основною задачею був пошук ресурсів в Європі, велику частину ринку закривав Кременчук. З початку квітня заводу нема, імпортні ресурси законтрактовані, але тепер перед імпортерами інша задача - привезти пальне», - зазначає Куюн.


Водночас Європа постала перед несподіваною для себе проблемою.


«В Європі немає зайвих цистерн та локомотивів. Більш того, ситуація стала несподіваною для самих європейців: виявилось, що вагони з однієї країни не завжди можуть пересуватись по залізниці сусідів через додаткові технічні вимоги», - розповів експерт.


З позитиву - активізувався автомобільній імпорт, розширивши географію, вперше за роки незалежності.


«Для розуміння всеосяжності пошуків ресурсу українцями - вперше (на моїй пам'яті) відмічений імпорт бензину з Німеччини. Спойлер - чекаємо продукт з Нідерландів та Бельгії», - каже Куюн.



Проте, цей позитив тягне за собою проблеми в логістиці.


«Багато машинами на навозиш. Напруга по всіх видах пального, але по дизелю вона виглядає найбільшою. Своє слово сказав й попит з боку аграріїв. Хоча по всім ознакам він менший, ніж очікувалось. Мені невідомі випадки, щоб хтось не зміг купити пальне або щоб десь були черги з бензовозів. Серед версій – наявні в фермерів стоки пального, скорочення посівних робіт, вибір на користь менш «примхливих» культур та спрощення технологій з метою економії пального та добрив тощо», - вважає експерт.


Щодо цін, Уряд продовжує держрегулювання, яке, на думку Сергія Куюна, через дефіцит дає зворотній ефект.


«Встановлена ціна є, але нема продукту. Як в радянському магазині. Будемо сподіватись, що ми просто не все знаємо, а в уряді знають більше й роблять те, що треба. айбільш тривожна ситуація з ДП, але в останні дні знову з’явилась бентега й по бензину», - зазначив він.


Позитивний бік цього процесу - через дефіцит на ринку з’явився продукт з міні-НПЗ.


«Не дуже багато й не дуже якісний, але й за те спасибі. Тим більше, що для підвищення октану «малі нафтопереробними» вимушені додавати біоетанол нашого виробництва, а то є добре», - наголосив експерт.


Залишається проблема з автогазом.


«Газ перетворився на примару: то є, то нема. Ціна підкрадається до ціни бензину. З гарного - імпорт автогазу почав заходити стабільно, потрохи збільшуючись. З екзотики - американський LPG! Хтось вже їде на молекулах свободи», - заявляє Куюн.



В гурті ціна на дизпальне стартує з 39,5 (гранична «урядова» ціна для АЗС, - ред.) та закінчується на 44 грн/л. Пропозицій небагато.

Перевищують граничну «урядову» ціну, за даними експерта, несистемні станції.


«На обмеження почали забивати, повідомляли навіть про 45 грн/л. Проте без обмежень по літражу. Справжній ринковий прояв», - вважає експерт.


За словами Куюна, така ситуація може тривати до двух тижнів.


«Є надія, що за тиждень-другий сезонний попит трохи «присяде» та стане дещо легше», - зазначив він

«З іншого боку, люди повертаються, Київ оживає, стає у корках, палить дорогоцінне пальне, в том числі й вишезгаданні «молекули свободи»… Коли продукт є через раз, говорити про прогноз цін якось дивно. Тим не менш, залишаємось орієнтовані на світові ціни, які хоч й продовжують коливатись, але, здається, намацали якийсь коридор. Зашморг на шиї російського нафтового експорту буде ще тримати світ у напрузі, поки ОПЕК не скінчить корчити з себе ображеного й не почне давати на ринок більше нафти. До того часу очікуємо збільшення видобутку Штатами та іншими країнами з високою собівартістю виробництва вуглеводнів», - наглосив експерт.


Adblock test
Изображение Изображение Изображение Изображение
Аватара пользователя
news-maker
NEWS
NEWS
 
Сообщения: 14174
Зарегистрирован: 26 июл 2014, 18:05
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 2 раз.

Вернуться в Автомобильные новости

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 217

cron